Friday 6 May 2011

NurAmal:: dapat Rm50 bile kutuk Amal

Assalamualaikum.
Hari ni aku malas nak join kontes mahupun giveaway! Hari ni nak kutuk-kutuk Amal je sebab dia kata kutuk dia dapat RM50.. Jadi sebab kutuk dia dapat RM50 aku ambik peluang la untuk kutuk dia! Lagipun bukan senang nak kutuk orang dapat duit ni.. Keh Keh Keh!

Ok! Malas nak cerita panjang lebar.. Aku nak start mengutuk Amal je ni..Tapi sebelum kutuk,aku nak kata la yang blog Amal ni bagus tau.. Berinformasi walaupun dia buat sendiri.. Kira kalau ada, entri santai pun dia tetap ada sesuatu yang korang boleh dapat dari entri dia tu.. Wuuuu

Sekarang ni aku nak mengutuk lak! Amal, terima kutukan aku ye! Aku bab kutuk mengutuk memang kejam sikit.. Jadi, ko jangan nangis lak lepas aku kutuk ko ni sampai terjun bangunan tau! ekekeke :p

Keburukan:

  1. Pertama sekali aku masuk blog ko! Aku rasa aku sedang masuk ke dalam gudang yang penuh dengan barang-barang! Serius, sangat serabut blog ko tu! Sampai boleh membuatkan kepala aku pening! Pening dengan semua widget yang tak tersusun kemas tu! Macam masuk gudang penyimpanan barang yang penuh dengan barag-barang yang tak tersusun! Rasa nak bako blog ko pun ada weh bila pertama kali masuk kat blog ko.. Ekekeke :p
  2. Aku rasa ko kena tukar layout dan background blog ko supaya menjadi lebih menarik! Layout yang kau guna sekarang tak sesuai dengan blog ko kot dan membuatkan blog ko tak nampak menarik! Jadi sila la tukar layout anda terlebih dahulu.. Sila la cari layout yang menarik dan ringan ok Amal? :)
  3. Lepas ko dah tukar layout tu, ko buat la header blog ko kasi menarik. Ini sebab header dalam sesebuah blog memainkan peranan penting jugak.. Jadi, ko buat la header ko supaya nampak lagi menarik ok.. Sila godek2 photoshop dan buat header blog ko kasi gempak! 
  4. Yang keempat aku nak kata.. Ko buang la rama-rama besar kat tepi sebelah kiri tu.. Widget bling2 kat sebelah kanan tu jugak..Sila buang ye.. Nampak tak sesuai ok.. Lagipun rama-rama dan bling2 tu tak berfungsi apa-apa dalam blog ko kan? Jadi tak perlu la ko nak letak rama-rama besar dan bling2 kat tepi tu. Nampakkan blog ko lagi serabut dan tak comel!
  5. Yang kelima aku nak kutuk ialah bloglist ko tu! Panjang sangat dowh! Apa kata ko letak bloglist ko tu kasi show lima update terkini je! Jangan Show all sebab makin panjang bloglist ko, makin lama masa nak loading.. Jadi, ko show lima je update terkini. Ini akan meringankan blog ko.. Ko faham kan maksud aku macam mana?
  6. Lagi satu aku rasa, widget lagu dan ayat selamat datang tu tak perlu! Tak payah la ko nak letak semua tu sebab tak ada orang pun heran dan ambik peduli ucapan selamat datang yang ko letak tu.. Lagi pun.. Kalau orang datang rumah ko.. tak kan ko yang kata selamat datang dulu kan! Mesti la orang yang datang ke rumah ko akan bagi salam. Tak gitu? Jadi, buang je widget tu sebab ini hanya beratkan blog ko je dengan widget tak sepatutnya
  7. Geng BCR! Aku nak tanya.. Ko betul2 guna ke widget geng BCR tu? Kalau ko guna untuk sembang ok la.. Tapi kalau ko letak sekadar untuk suka-suka.. Baik ko buang la.. Lagipun tak ada jugak pengunjung blog ko akan lepak dan mencari Geng BRC sebab diaorang tahu mana nak cari BCR tu.. :)
  8. Kalau boleh, award tu, ko buat dalam scroll bar ye amal.. Ini akan nampak blog ko lagi kemas dan penjimatan ruang dalam blog ko.. Bukan rumah je memainkan ruang yang penting.. Blog pun kena la ada ruang.. Jangan sana sini taruk gambar ye :)
  9. Blog archieve pun ko buat la dalam drop down menu atau letak dalam scroll bar jugak.. Tak la nampak panjang berjela sampai bawah.. Lagi kalau ko ni jenis yang selalu update blog.. Tak ke panjang tu? =.=
  10. Entri kat laman utama tu ko letak dua atau tiga dah memadai ye amal.. Jangan letak lima atau enam! Berat dan lama nak tunggu entri tu semua load.. Kalau entri ko pendek2 tak apa, ni entri ko panjang lebar.. Makin la memakan masa yang lama untuk load.
  11. Aku sarankan kat ko jugak supaya ko jangan letak welcome note tu.. Sila buang ye.. Sakit hati tau aku nak klik benda tu setiap kali aku masuk blog ko.. Semak je! Wuuuu! 
  12. Dan akhir sekali.. Aku nak bagi tau ko.. Supaya ko guna la sidebar sebelah kanan.. Jangan guna sidebar sebelah kiri ye.. Sidebar sebelah kiri sangat tak elok.. Rasanya lebih elok dan baik kalau guna sidebar sebelah kanan.. :)
  13. Opsss.. sebelum aku lupa satu lagi.. Kalau boleh entri ko jangan guna perkataan pendek ye.. "tak"  "yang" tu ko taip penuh je.. Tak payah nak pendek sangat.. Susah nak baca :)
wokeyh! tu je la.. Rasa agak melampau je aku kutuk blog ko kan padahal blog aku bukan cun dan lawa pun.. Tapi, ini aku kutuk ikhlas.. Kalau boleh ko cuba ringankan blog ko.. Ini sebab bukan semua orang ada kelajuan internet yang maximum.. Kalau yang guna broadband dan kelajuan internet yang lajunya kalah bila bertanding dengan siput..Alih-alih orang tu pangkah terus untuk masuk ke blog ko.. Janga penuhkan widget sebab nak cantikkan blog.. Cantik biar berpada jangan over.. Kalau mekap over kat muka seseorang pun bukannya cantik kan.. Jadi kurangkan widget yang tak perlu ye.. Letak widget yang perlu dan penting je.. :)

ini berat blog ko!

ini lak berat blog utama aku

Nampak tak perbezaan antara blog kita berdua. Jauh bukan? Ngeee

Minta maaf ek Amal sebab kutuk blog ko.. Ni kes ko la suruh kutuk ni.. Ngeee.. Apa pun.. Aku cakap ikhlas.. :) Peace no war.. 

korang join la kutuk blog amal ni supaya blog dia jadi blog yang cun melecun.. Heee
singgah dan jenguk amal kat sini ye

tag: mieng, bibiey 

1 comments:

NurAmal said... Reply To This Comment

nanti amal tukar mana patut erk.. ~
banyaknyee x kena.. :'(
terima kasih join.. dan terima kasih utk kritikan tu.. :)