Wednesday 11 January 2012

GA Pertama Sicantik Siezuka


GA Pertama Sicantik Siezuka.
Jom join giveaway ni. Giveaway menawarkan hadiah yang best.
Tak caya korang boleh klik banner atas tu untuk tengok syarat giveaway dan join giveaway ni.

Komen untuk blog Cik Akmal ni..
Kebaikan: Blog ni ringan dan tak ambik masa yang lama untuk masuk blog ni. Selain tu blog ni jugak kemas dan tak ada widget yang mengarut atau tak penting. Jadi memudahkan dan senang untuk pengunjung masuk ke blog ni dan lepak lama-lama di blog Cik Akmal ni. Header blog pun cantik dan comel. :)

kekurangan: Komen kat blog. Kalau boleh, minta Cik Akmal tukar la komen blog Cik Akmal dari Embedded below post kepada pop-up window. Ini bagi memudahkan pengunjung dan pembaca meninggalkan komen dengan cepat dan pantas tanpa perlu load balik page ni bila nak komen. :)

Kat bawah ni macam mana nak buat pop-up window.

pergi ke dashboard --> Settings --> Comments --> Comment Form Placement --> klik embedded below post kepada pop-up window.

lepas tu save..


Selain tu jugak, nak tanya. Menu bar tu memang macam tu ke? Apa kata buang je menu bar tu kalau tak guna sebab nampak ada home je kat situ. Kalau nak letak menu bar tu apa kata, tambah lagi kepada about me ke, site map ke. Bagi banyak sikit. Kalau sekadar letak home je rasanya menubar tu macam tak berfungsi dan tak diperlukan je :)

Terakhir sekali, ni cadangan je. Apa kata cerita siezuka tu buat dalam scrollbox. Ini bagi menjimatkan ruang. Tak la panjang sangat. Cadangan je :) Nak tengok tutorial buat scrollbox untuk entri2 lepas boleh tengok di sini TUTORIAL

Ok. Sesiapa nak join boleh klik banner atas tu. Jom join ramai-ramai jom! :)
mangsa tag: bib, wen

1 comments:

Cik Nurul said... Reply To This Comment

thanks join.. love & very appreciate so much for ur komen, anyway Good luck dear..;)